Lauris Lietavietis dalās ar savu tehnoloģiju topu, kuras vērts izmantot katram pārdošanas vadītājam.
1. CRM (izmantoju Pipedrive un Salesforce)
Rezultatīva pārdošana ir sistemātisks, atkārtojams process. Šāda procesa pārvaldībai un uzlabošanai CRM sistēma ir nepieciešamība, jo tā ir ne vien uzskaites sistēma, bet arī procesa vadības sistēma. Ņemot vērā dažādu risinājumu pieejamību, iesaku jebkurai, arī nelielai, pārdošanas organizācijai sākt izmantot CRM pēc iespējas ātrāk. Vēsturiskie dati un informācija, ko Jūs uzkrāsiet, pēc laika būs ārkārtīgi noderīgi jebkādiem stratēģiskiem un taktiskiem lēmumiem. Mēdzu bieži dzirdēt, ka CRM izmantošana ir lieka laika tērēšana - uzskatu, ka šāds apgalvojums ir absurds, jo pareizi izmantota CRM sistēma palīdz pārdot vairāk gan vadītājam, gan arī pārdevējam.
2. Analītika (izmantoju Pipedrive, Insightsquared, Excel)
Dati un datu analītika, kā zināms, šobrīd ir aktuālas un daudz aprunātas tēmas. Manuprāt, ir bezjēdzīgi analizēt datus, ja šie dati nav sistemātiski ievākti. Attiecīgi, lai to darītu, pirmkārt, ir nepieciešams sakārtots process un CRM sistēma, kurā visi dati tiek apkopoti. Mēdz teikt, ka pārdošana ir māksla. Manuprāt, tā ir matemātika.
Jautājumi, uz kuriem atbildes es meklēju datos, ir dažādi, bet, galvenokārt, protams, saistīti ar to, kā varam uzlabot rezultātus - palielināt vidējo darījumu, saīsināt pārdošanas ciklu utt.. Tāpat arī tie palīdz identificēt katra pārdevēja stiprās un vājās puses, to mainīt un izlabot, kā arī ir pamats pārdošanas sadarbībai ar mārketingu.
3. Tiešsaistes tikšanās un zvanīšanas rīki (izmantoju Zoom, Aircall)
Tā kā mūsu komandas Rīgā un Budapeštā strādā ar klientiem no visas pasaules, tad attālinātas tikšanās ir mūsu ikdiena. Protams, lai to nodrošinātu, nepieciešami ne tikai kvalitatīvi rīki, bet arī īpaši kvalitatīvs interneta pieslēgums. Tiešsaistes zvanu risinājums savukārt ir ļoti ērts un automātiski visas aktivitātes piereģistrē CRM sistēmā, kas gan ietaupa laiku, gan nodrošina datu uzskaiti.
4. Kontaktu informācija (Linkedin, Zoominfo)
Manuprāt, pārdevējs nedrīkt runāt ar klientu, par ko viņš nezina, kā minimums, pamata informāciju - amatu, pienākumus, komandu, tā atrašanos uzņēmuma hierarhijā utt.. Vēlams krietni vairāk.