Mācības sniedz ieskatu vadītāja attiecību veidošanas būtībā, efektīvā komunikācijā un mijiedarbības procesos, lai nodrošinātu skaidru un konstruktīvu sapratni, kā arī stratēģijas profesionālo un personīgo attiecību veidošanai un uzturēšanai.
Komandas darbs un apzinātu, skaidru attiecību veidošana vadības komandā
Mācību mērķi
- Izvērtēt vadītāju esošās un profesionalitātei nepieciešamās zināšanas un prasmes koleģiālo attiecību veidošanai un uzturēšanai;
- Iegūt sistēmas izpratni par savstarpējās mijiedarbības, uztveres un attiecību veidošanās procesiem;
- Apzināt vadītāju neapzinātās, bet raksturīgākās kļūdas un rīcības neprecizitātes ikdienas darbā, kas noved pie paredzamām „grūtībām” un sarežģījumiem;
- Pilnveidot zināšanas un prasmes profesionālā saskarsmē un apzinātā attiecību veidošanā un uzturēšanā darbā ar kolēģiem un padotajiem;
- Izvērtēt priekšstatus, zināšanas un prasmes sadarbībai darba grupā/komandā;
- Iepazīties ar komandas veidiem un noteikt atbilstošāko;
- Pilnveidot efektīvu, apzinātu un uzņēmuma kultūrai atbilstošu sadarbību;
- Apgūt prasmes un analizēt pagātnes mijiedarbības procesus.
Aktīva, uz semināra dalībnieku profesionālām aktualitātēm un personīgiem resursiem orientēta praktiskā apmācība ar lekcijām, vingrinājumiem, modelētām darba situācijām un video treniņu.
Programma
Vadīšanas attiecību būtība un veidi;
Komunikācijas, savstarpējās uztveres un mijiedarbības procesi un to nozīme precīzas un konstruktīvas sapratnes nodrošināšanā;
Saskarsmes process, tā etapi un vadītāju rīcības taktikas profesionālai un sapratni sniedzošai saskarsmei;
Raksturīgākās saskarsmes kļūdas sarunas procesā un kļūdu paredzamās sekas;
Koleģiālo/profesionālo un personīgo attiecību veidošanas un uzturēšanas principi:
- maldīgie priekšstati un stereotipi par attiecību veidošanu;
- attiecību līmeņi un to būtība;
- neapzinātās manipulācijas un pašmanipulācijas mijiedarbības procesos;
- profesionālo un sociālo priekšstatu, uzskatu, ideju un „domu” kļūdas;
- priekšstatu un attieksmju maiņas metodes;
- adekvāta un apzināta kontakta veidošana un uzturēšana sadarbības procesā;
- apvainošanās un „cepšanās” fenomeni, to veidošanās mehānismi un neapzināti „indīgās” manipulācijas.
Personības identitāte un tās ietekme uz profesionālo izaugsmi un sadarbības efektivitāti;
Sadarbības vērtību un sadarbības taktiku atšķirīgās izpratnes un to konfrontējošā daba;
Sadarbības kritēriji, nosacījumi un rīcības algoritmi darbam komandā;
Organizāciju tipi un tām raksturīgākās komandas veidi;
Vadītāju un speciālistu profesionālie un personības resursi darbam dažāda tipa komandās;
Sadarbības vērtība un process dažādās darba situācijās;
Vadības optimālākais komandas veids un sadarbības vērtības.
Viens no TOP biznesa treneriem Latvijā, biznesa psihoterapeits ar autorpieeju.