Kā katrs pieredzējis darbinieks var kļūt par efektīvu uzņēmuma mentoru? Cik labi jāpārzina pieaugušo mācīšanās specifika, lai kļūtu par iekšējo mentoru?
Mentora loma uzņēmumā ir būtiska, un ir svarīgi, lai šāds darbinieks būtu sagatavots un zinātu, kā efektīvi nodot zināšanas un prasmes citiem. Šī programma nodrošina dalībniekiem pilnveidošanos gan kā mentoriem, gan kā pieredzes saņēmējiem, palīdzot tiem labāk izprast un pielietot mentoringa procesa prasmes un zināšanas savā darbā un personiskajā attīstībā.
Galvenās tēmas
Mācību izvērtēšana
Problēmu risināšana un loģiskās domāšanas instrumenti
Mācību plānošana un nodarbību sagatavošana
Praktiskas un interaktīvas metodes un instrumenti mācību vadīšanai klātienes formātā
Programma
Mentora loma un kompetences:
• Mentoringa veidi un process (sagatavošanās, vienošanās, izaugsmes un nobeiguma fāzes)
• Attiecību nozīme starp mentoru un pieredzes saņēmēju
• Attiecību dinamika
Mentoringa procesā apgūstāmās zināšanas, prasmes un attieksme:
• Metodes konkrētā mērķa sasniegšanai
• Uzdevumu pielāgošana mērķa sasniegšanai
• Plānošana un sasniedzamā rezultāta ietekme
Pieaugušo mācīšanās īpatnības un motivācija:
• Pieauguša cilvēka uzmanība, uztvere un domāšanas īpatnības
• Ko var un ko nevar ietekmēt mentoringa laikā
• Mācīšanās motivācijas veidi un to ietekme uz mācību procesu
Mentoringa metodes un paņēmieni:
• TELL – SHOW – DO metode
• Infografiku un atgādņu izmantošana
Atgriezeniskās saites nozīme un paņēmieni:
• Atgriezeniskās saites sniegšanas paņēmieni un to ietekme
• Praktiski paņēmieni atgriezeniskās saites sniegšanai
Uzticamu attiecību veidošana un uzturēšana
Motivējoša un atbalstoša komunikācija
MĀCĪBU METODES UN PROCESS
Mācības ir praktiskas, orientētas uz grupas dalībniekiem un balstītas uz pieaugušo mācīšanās principiem. Uzsvars tiek likts uz dalībnieku aktīvu iesaistīšanu mācību procesā.
Personāla attīstība un novērtēšana
"Tiešām ļoti interesanti stāsta. Patika, ka tika ņemtas vērā mūsu vēlmes uzzināt to, kas mums rūp."
Par mācībām kursā | Train the Trainer | Iekšējo mācību programmu veidošana un vadīšana