Uzstāšanās TV un radio ir īpaša iespēja vēstīt sabiedrībai par savu iestādi, sasniegumiem, jaunumiem, taču uztraukumā vai nepārzinot spēles noteikumus ar medijiem var notikt tā, ka spēcīga personīga vēstījuma vietā, runātājs aprobežojas tikai ar informēšanu vai izmisīgi cenšas atbildēt uz žurnālista āķīgajiem jautājumiem. Runātāja ķermeņa valoda, radošā iztēle un pārliecināta balss, precīzs, īss un skatītājus pārliecinošs vēstījums ir tas, ko sagaida mediji. 3 lietas - profesionālā kompetence, prasme runāt sabiedrības ieguvumu valodā un dabiska uzvedība nodrošina veiksmi sadarbībā ar medijiem.
KIC piedāvā vienas dienas praktisku mediju treniņu biznesa treneres Inas Balamovskas vadībā.
Praktisks mediju treniņš
Paredzamie dalībnieku ieguvumi
- Iepazīšanās ar metodēm, kā izmantot iespēju intervijās pateikt savu vēstījumu.
- Apgūtas iemaņas, kā veidot vēstījumu – īsu, viegli uztveramu un izteiksmīgu.
- Iegūta izpratne par savu individuālo ķermeņa valodu un balss īpašībām un iespējām tās pārvaldīt.
- Praksē pārbaudīta prasme modelētā intervijā atbildēt uz žurnālista jautājumiem.
- Apgūtas taktikas, saņemti ieteikumi kā meistarīgi atbildēt uz žurnālista jautājumiem.
- Izmēģinātas aktiermeistarības metodes, kas palīdz izvēlēties un radīt vēstījuma mērķim atbilstošu tēlu.
- Analizēti semināra dalībnieku interviju ieraksti piemēri no Latvijas labākās biznesa prakses.
- Saņemti individuāli ieteikumi un apgūti vingrinājumi stresa mazināšanai pirms intervijām.
Biznesa trenerei ir iespēja iepazīties ar dalībnieku intervijām. Pasniedzēja no tām sagatavo pozitīvos fragmentus, kas atbilst konkrētai semināra tēmai. 2 nedēļas pirms semināra, dalībnieki aizpilda anketas ar jautājumiem, kas pasniedzējai vai žurnālistam palīdz sagatavot individuālos jautājumus simulētām intervijām atbilstoši katra dalībnieka darba specifikai.
Programma
Spēles noteikumi ar medijiem
- Uzņēmuma tēls medijos – tēls sabiedrībā
- Šķēršļi un kļūdas sadarbībā ar medijiem
- Intervijas dinamika
Pārliecināta un efektīva intervija
- Kā sagatavot vēstījumu sabiedrībai – īsu, viegli uztveramu un izteiksmīgu
- “Piramīdas” princips strukturēta vēstījuma sagatavošanai
- Kas jāzina par iestādi un savu darba jomu no galvas vienmēr
- “Špikeris” fokusa nepazaudēšanai
- Runātāja “lomas" un raksturi. Kā izvēlēties īsto
Ķermenis un balss - runātāja meistarības instruments
- Pārliecināta uzvedība – nozīmīgs faktors komunikācijā ar medijiem
- Balss īpašā loma un tās efektīvāka izmantošana
- Kā vadīt klausītāju uzmanību, izmantojot žestu valodu (video piemēri)
Kā atbildēt uz žurnālista jautājumiem:
- Kā atbildēt sabiedrības “ieguvumu valodā”
- “Tiltiņa” metode atbildot uz jautājumiem
- Ko nekad neteikt un nedarīt
- Kā dot citēšanas vērtas atbildes
- Komunikācijas “knifi” tiešsaistes vidē
Stresa pārvarēšana un profilakse
- Kā iekšējo kritiķi pārvērst par treneri
- Praktiski vingrinājumi un individuāli ieteikumi
Mācību metodes tiek izvēlētas tā, lai veicinātu visu dalībnieku aktīvu līdzdalību, pieredzes apmaiņu un izvirzīto mērķu efektīvu sasniegšanu. Metodikas pamatā ir pieaugušo mācību principi.
Treniņa laikā dalībnieki tiek filmēti. Nofilmētais materiāls tiek izmantots tikai mācību vajadzībām.
Pasaules līmeņa runas prasmju un mediju treniņa pasniedzēja
Seminārs tiek organizēts kā praktiskais treniņš, kura laikā apgūtās metodes tūlīt tiek pārbaudītas praksē modelētās individuālās intervijās, ko vada trenere vai žurnālists (pēc pasūtītāja izvēles). Intervijās tiek izmantots profesionāls operators, mikrofoni. Tiek pārrunāti un simulēti dažādu interviju formāti - TV tiešraide, radiointervija, montēta intervija, tiešsaistes intervija u.t.t. Pārējie semināra dalībnieki iejūtas klausītāju lomās un pēc intervijas kopā ar pasniedzēju līdzvērtīgi piedalās arī analīzes procesā. Pēc semināra katrs dalībnieks saņem savu intervijas videoierakstu ar tā analīzi, uzlabotiem variantiem, ieteikumiem no pasniedzējas.